GSM +48 501 421 445
Accordo to najnowsze kolumny opracowane przez Franco Serblina, założyciela firmy Sonus Faber i twórcy wielu wspaniałych konstrukcji tej marki (1983-2005), nawiązują w swej formie do źródeł fascynacji ich twórcy - niewielkich głośników, o dyskretnej prezencji i ujmującym, magicznym wręcz, brzmieniu. Łączą w sobie wszystkie te cechy, za które cenione były oryginalne konstrukcje Sonus Fabera, z najbardziej wyrafinowanymi komponentami i jakością wykonania.
Kolumny są zrobione z najlepszego drewna i przez najbardziej utalentowane ręce we Włoszech. Powstały jako wyraz pasji i artyzmu rękodzielniczego, a co najważniejsze, finalne ich strojenie odbywa się w warunkach zbliżonych do tych, w których przyjdzie im później odtwarzać dźwięk - nie w laboratorium, tylko w audiofilskim pomieszczeniu odsłuchowym. Mają też wiele wspólnego ze sławnymi już Ktemami. Nawiązują do nich wykwintną stylistyką, obfitującą w gustowne krzywizny i sposobem wykończenia, a także zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi.
Accordo to 2-drożne kolumny wraz z dedykowanymi podstawkami. Obudowy są wykonane z twardego drewna, wzbogacone elementami ze stopu aluminium i magnezu, zapewniającymi wydatną redukcję rezonansów. Podobnie podstawki, kryjące w sobie układy zwrotnic częstotliwościowych - zaprojektowane specjalnie w celu osiągnięcia pełnej izolacji mechanicznej między przetwornikami a elementami filtrów. Zakres niskich i średnich tonów przetwarza modyfikowana wersja wyspecjalizowanego 150-mm głośnika Scan-Speaka z najwyższej serii Revelator. W świecie głośnikowych komponentów trudno jest znaleźć bardziej wyrafinowane rozwiązanie. Na celulozowej membranie wykonano szereg precyzyjnie wymierzonych nacięć, zapobiegających dzieleniu się membrany, a także nie dopuszczających do powstawania fal stojących między cewką a zawieszeniem.
Dzięki zastosowaniu układu napędowego Symmetric Drive (zespół precyzyjnie ulokowanych miedzianych pierścieni w układzie magnetycznym, porządkujących strumień magnetyczny poniżej i powyżej szczeliny), zniekształcenia dynamiczne zostały znacznie zredukowane w stosunku do głośników o konwencjonalnej budowie systemu magnetycznego. Natomiast za odtwarzanie sopranów jest odpowiedzialna jedwabna kopułka wysokotonowa o średnicy 29 mm, autorstwa Ragnar Liona - jednego z najbardziej utalentowanych projektantów, będąca owocem blisko 30-letnich prac rozwojowych. Zwrotnicę tworzą zaś selekcjonowane komponenty najwyższej klasy - cewki powietrzne, kondensatory polipropylenowe czy bezindukcyje rezystory. Dzięki korzystnym charakterystykom głośników możliwe było zastosowanie minimalistycznych układów niskiego rzędu, spójnych fazowo i zestrojonych tak, aby uzyskać precyzyjną scenę oraz wyraźny i głęboki obraz dźwiękowy.
Specyfikacja:
Kolumny są zrobione z najlepszego drewna i przez najbardziej utalentowane ręce we Włoszech. Powstały jako wyraz pasji i artyzmu rękodzielniczego, a co najważniejsze, finalne ich strojenie odbywa się w warunkach zbliżonych do tych, w których przyjdzie im później odtwarzać dźwięk - nie w laboratorium, tylko w audiofilskim pomieszczeniu odsłuchowym. Mają też wiele wspólnego ze sławnymi już Ktemami. Nawiązują do nich wykwintną stylistyką, obfitującą w gustowne krzywizny i sposobem wykończenia, a także zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi.
Accordo to 2-drożne kolumny wraz z dedykowanymi podstawkami. Obudowy są wykonane z twardego drewna, wzbogacone elementami ze stopu aluminium i magnezu, zapewniającymi wydatną redukcję rezonansów. Podobnie podstawki, kryjące w sobie układy zwrotnic częstotliwościowych - zaprojektowane specjalnie w celu osiągnięcia pełnej izolacji mechanicznej między przetwornikami a elementami filtrów. Zakres niskich i średnich tonów przetwarza modyfikowana wersja wyspecjalizowanego 150-mm głośnika Scan-Speaka z najwyższej serii Revelator. W świecie głośnikowych komponentów trudno jest znaleźć bardziej wyrafinowane rozwiązanie. Na celulozowej membranie wykonano szereg precyzyjnie wymierzonych nacięć, zapobiegających dzieleniu się membrany, a także nie dopuszczających do powstawania fal stojących między cewką a zawieszeniem.
Dzięki zastosowaniu układu napędowego Symmetric Drive (zespół precyzyjnie ulokowanych miedzianych pierścieni w układzie magnetycznym, porządkujących strumień magnetyczny poniżej i powyżej szczeliny), zniekształcenia dynamiczne zostały znacznie zredukowane w stosunku do głośników o konwencjonalnej budowie systemu magnetycznego. Natomiast za odtwarzanie sopranów jest odpowiedzialna jedwabna kopułka wysokotonowa o średnicy 29 mm, autorstwa Ragnar Liona - jednego z najbardziej utalentowanych projektantów, będąca owocem blisko 30-letnich prac rozwojowych. Zwrotnicę tworzą zaś selekcjonowane komponenty najwyższej klasy - cewki powietrzne, kondensatory polipropylenowe czy bezindukcyje rezystory. Dzięki korzystnym charakterystykom głośników możliwe było zastosowanie minimalistycznych układów niskiego rzędu, spójnych fazowo i zestrojonych tak, aby uzyskać precyzyjną scenę oraz wyraźny i głęboki obraz dźwiękowy.
Specyfikacja:
Przenoszone pasmo: | 40–33 000 Hz |
Efektywność: | 87 dB/1W/1m |
Min. moc wzmacniacza: | 2x20 W |
Impedancja: | 4 ohmy |
Wymiary (szerxgłxwys): | 190x360x360mm + stand 740mm |
Ciężar: | 16 kg/głośnik + 16kg/stand |
Wykończenie: | orzech włoski lub szare |
Essence - Istota.
To słowo przekazuje wiele znaczeń. Franco Serblin i jego nauki, jego wykorzystanie drewna - ten najszlachetniejszy materiał, jego miłość do muzyki. Jego poszukiwanie piękna stało się moim poszukiwaniem by odkryć emocje i je przekazać.
Massimiliano Favella.
Specyfikacja:
Specyfikacja:
Pasmo przenoszenia: | 35Hz - 22 KHz, pomiar w pomieszczeniu |
Impedancja: | 4ohm |
Efektywność: | 88dB |
Minimalna moc wzmacniacza: | 20W |
Wymiary: | wysokość 110cm, szerokość 23cm, głębokość 43cm |
Waga: | 60Kg netto / para |
Wykończenie: | orzech włoski |
Inspiracją dla tego projektu jest nieuchwytne piękno wariacji Goldbergowskich. To złożona, ale doskonała kreacja.
Specyfikacja:
Specyfikacja:
Pasmo przenoszenia: | 39Hz - 23 KHz, pomiar w pomieszczeniu |
Impedancja: | 7ohm, minimalna 3,8 przy 5500 Hz |
Efektywność: | 87dB |
Minimalna moc wzmacniacza: | 40W |
Wymiary: | wysokość 40,5cm, szerokość 24cm, głębokość 43cm |
Wysokość stojaka: | 74cm |
Waga: | 25kg para bez podstaw |
Waga podstaw: | 16 kg para |
Wykończenie: | orzech włoski |
Ktêma
Słowo ktêma z greckiego oznacza coś trwałego, nieprzemijającego, tak jak nieprzemijająca jest pasja Franco Serblina tworzenia głośników traktowanych jako instrumenty muzyczne.
Projekt założony został na planie czterech łuków – wąskiego i wypukłego z przodu, szerszych i wklęsłych po bokach oraz wypukłego i szerokiego z tyłu. Front zawiera moduł średnio/wysokotonowy składający się z dwóch 10-centymetrowych głośników średniotonowych w układzie „kardioid” dla lepszego odtworzenia perspektywy sceny oraz 28-mm doskonale sprawdzonej kopułki projektu Ragnara Liana (Seas).
Zespół tych przetworników zamontowany został na specjalnej płycie izolującej. Umieszczoną w tylnej części obudowy sekcję niskotonową tworzą dwa głośniki z metalowymi membranami o średnicy 23 cm i optymalizowanym tłokiem, zwrócone na zewnątrz do tyłu i pracujące w komorach z kontrolowanym ciśnieniem.
W brzmieniu Ktêmy odnajdujemy wszystkie dobrze znane atrybuty serblinowego dźwięku: naturalność, ciepło, płynność, pięknie oddaną średnicę – dopełnione wspaniałym, głębokim i plastycznym basem.
Harmonijnie zintegrowane brzmienie doskonale pasuje do każdego rodzaju muzyki. Szczególny nacisk twórca położył tym razem na sugestywne oddanie naturalnej przestrzenności dźwięku.
Jednym z pierwszych właścicieli Ktêmy został Andrea Bocelli, który w specjalnym liście do Franca pisał m.in.:
„Siedziałem właśnie słuchając swojego albumu i poczułem potrzebę podejścia do komputera, by napisać do Pana i pogratulować jakości tych głośników, dziękując za przyjemność słuchania jaką mi dają… Każdy mój głos wydaje mi się cieplejszy i piękniejszy! To prawdziwe wydarzenie, gdy śpiewak jest tuż obok, z przodu… Serdecznie gratuluję ‘nieprzemijającej pasji’.”
Specyfikacja:
Słowo ktêma z greckiego oznacza coś trwałego, nieprzemijającego, tak jak nieprzemijająca jest pasja Franco Serblina tworzenia głośników traktowanych jako instrumenty muzyczne.
Projekt założony został na planie czterech łuków – wąskiego i wypukłego z przodu, szerszych i wklęsłych po bokach oraz wypukłego i szerokiego z tyłu. Front zawiera moduł średnio/wysokotonowy składający się z dwóch 10-centymetrowych głośników średniotonowych w układzie „kardioid” dla lepszego odtworzenia perspektywy sceny oraz 28-mm doskonale sprawdzonej kopułki projektu Ragnara Liana (Seas).
Zespół tych przetworników zamontowany został na specjalnej płycie izolującej. Umieszczoną w tylnej części obudowy sekcję niskotonową tworzą dwa głośniki z metalowymi membranami o średnicy 23 cm i optymalizowanym tłokiem, zwrócone na zewnątrz do tyłu i pracujące w komorach z kontrolowanym ciśnieniem.
W brzmieniu Ktêmy odnajdujemy wszystkie dobrze znane atrybuty serblinowego dźwięku: naturalność, ciepło, płynność, pięknie oddaną średnicę – dopełnione wspaniałym, głębokim i plastycznym basem.
Harmonijnie zintegrowane brzmienie doskonale pasuje do każdego rodzaju muzyki. Szczególny nacisk twórca położył tym razem na sugestywne oddanie naturalnej przestrzenności dźwięku.
Jednym z pierwszych właścicieli Ktêmy został Andrea Bocelli, który w specjalnym liście do Franca pisał m.in.:
„Siedziałem właśnie słuchając swojego albumu i poczułem potrzebę podejścia do komputera, by napisać do Pana i pogratulować jakości tych głośników, dziękując za przyjemność słuchania jaką mi dają… Każdy mój głos wydaje mi się cieplejszy i piękniejszy! To prawdziwe wydarzenie, gdy śpiewak jest tuż obok, z przodu… Serdecznie gratuluję ‘nieprzemijającej pasji’.”
Specyfikacja:
Przenoszone pasmo: | 26–33 000 Hz |
Efektywność: | 92 dB/W/m |
Min. moc wzmacniacza: | 2x20 W |
Impedancja: | 4 ohm (min. 3,2 ohm @ 70 Hz) |
Zwrotnica: | o zmiennych zboczach dla utrzymania spójności przestrzennej |
Okablowanie wewnętrzne: | srebrne, Palladium firmy Yter |
Wymiary (szerxgłxwys): | 425x460x1100 mm |
Ciężar: | 110 kg/para (127 kg z opakowaniem) |
2 rodzaje wykończenia: | czarny lakier na wysoki połysk / satynowy jawor oraz ręcznie polerowane płyty aluminiowe na dole i na górze |
Franco Serblin „Człowiek Dźwięk Czyniący”, lekarz z wykształcenie, skrzypek z zamiłowania, audiofil z powołania, ucieleśniał marzenia zdeklarowanego melomana. Był twórcą urządzeń zupełnie wyjątkowych które sam traktował jaki instrumenty muzyczne. Jego największym talentem była umiejętność harmonijnego zespolenia dwóch podstawowych wymiarów egzystencji kolumny głośnikowej – wyszukanej i pełnej gracji formy z rasowym dźwiękiem. W sposób niespotykany potrafił połączyć tradycję z nowoczesnością sięgając po sprawdzone metody budowy instrumentów lutniczych, jednocześnie korzystając z zaawansowanych technik współczesnej elektroniki.
Po trzech latach poświęconych na prace koncepcyjne i projektowe, LIGNEA – Harmonious profile speaker, jedno z ostatnich dzieł Franco Serblina, ujrzało światło dzienne.
Lignea wyrosła z potrzeby stworzenia niewielkiego głośnika, który można łatwo wkomponować w otoczenie. Jego walory estetyczne, zwarta forma i jakość dźwięku są wyjątkowe i niezaprzeczalnie kuszące.
Każda z obudów wykonana jest z jednego kawałka litego drewna. Aluminiowy panel przedni zawierający głośniki, harmonijnie komponuje się z drewnianą obudową kolumny. Drewniana komora głośnika posiada specjalną konstrukcję refrakcyjną, zapewniającą doskonałą kontrolę nad rezonansami.
Massimiliano Favella napisał:
„Na każdym z etapów prac nad najdrobniejszym szczegółem, zawsze podążałem ścieżką wyznaczoną przez Jego wskazówki i „modus operandi”. Dziś mogę stwierdzić, że wartość rzeczy wynika ze znaczenia, jakie im nadajemy. Wartością, jaką przypisuję projektowi LIGNEA jest głęboki szacunek jakim zawsze darzyłem Franco”.
Specyfikacja:
Po trzech latach poświęconych na prace koncepcyjne i projektowe, LIGNEA – Harmonious profile speaker, jedno z ostatnich dzieł Franco Serblina, ujrzało światło dzienne.
Lignea wyrosła z potrzeby stworzenia niewielkiego głośnika, który można łatwo wkomponować w otoczenie. Jego walory estetyczne, zwarta forma i jakość dźwięku są wyjątkowe i niezaprzeczalnie kuszące.
Każda z obudów wykonana jest z jednego kawałka litego drewna. Aluminiowy panel przedni zawierający głośniki, harmonijnie komponuje się z drewnianą obudową kolumny. Drewniana komora głośnika posiada specjalną konstrukcję refrakcyjną, zapewniającą doskonałą kontrolę nad rezonansami.
Massimiliano Favella napisał:
„Na każdym z etapów prac nad najdrobniejszym szczegółem, zawsze podążałem ścieżką wyznaczoną przez Jego wskazówki i „modus operandi”. Dziś mogę stwierdzić, że wartość rzeczy wynika ze znaczenia, jakie im nadajemy. Wartością, jaką przypisuję projektowi LIGNEA jest głęboki szacunek jakim zawsze darzyłem Franco”.
Specyfikacja:
Pasmo przenoszenia: | 58 Hz - 36 Khz, pomiar w pomieszczeniu |
Impedancja znamionowa: | 8 Ω |
Skuteczność: | 83 dB/1W/1m |
Minimalna moc wzmacniacza: | 20W/ kanał |
Wymiary: | 50 cm × 29,5 cm × 105 cm (netto) |
Ciężar: | 16 kg/para (bez opakowania) - 18 kg/para (z opakowaniem) |
System: | dwudrożny (dwugłośnikowy) - obudowa wolnostojąca, wentylowana o pojemności 4 litrów |
Głośniki: | SEAS modyfikowane, średnio-niskotonowy 110mm -wysokotonowy 27 mm tekstylny impregnowany |
Obudowa: | Lite drewno LIME Wood - refrakcyjna komora głośnika minimalizująca rezonanse i fale stojące |
Podstawa: | szczotkowana stal nierdzewna |
Zwrotnica: | pierwszego rzędu, optymalizowana pod kątem precyzji lokalizacji i głębokości sceny dźwiękowej |