GSM +48 501 421 445
Raven to nazwa gramofonów firmy Thomasa Woschnicka TW-ACUSTIC. I podobnie jak ptak są kruczoczarne, eleganckie w trudny do opisania sposób, a jednocześnie niezwykle sprytne. Inżynier elektryk Woschnick koncentruje się w szczególności na jakości produkcji i jakości powierzchni podczas konstruowania swoich gramofonów. Doprowadza go to do rozpaczy, gdy komponent nie spełnia jego osobistych standardów doskonałości. Z tego powodu niezwykle duża część produkcji jest nie tylko wytwarzana w Niemczech, ale również wytwarzana w domu, czyli w firmie w Herne. Dostępny jest tu cały park maszynowy z nowoczesną technologią frezowania CNC. A Thomas Woschnick lubi nad tym pracować. Wypróbuj materiały i techniki przetwarzania. Testuje stopy aluminium, aby je znaleźć który pokazuje dokładnie pożądany połysk powierzchni po obróbce i anodowaniu. I nie polega na w pełni automatycznej produkcji, ale na ręcznej, skrupulatnej regulacji, w której akceptuje tolerancje maksymalnie do jednej setnej milimetra. Człowiek i maszyna wspólnie tworzą dzieło.
Ze względu na wysokie wymagania stawiane sobie i jego produktom, gramofony Thomasa Woschnicka od czasu założenia firmy w 2003 roku są coraz lepsze. Dziś TW ACUSTIC jest jedną z czołowych marek w dziedzinie konstrukcji gramofonów na całym świecie. To chyba WŁAŚCIWY adres dla fanów szczególnie muzycznych napędów. Prawie żaden inny producent nie tworzy idealnej równowagi między nocnym spokojem, nieporównywalnie długimi oscylującymi tonami i niemal przerażającą delikatną dynamiką Ravena. Aby osiągnąć tę równowagę, Woschnick szuka niezawodnych rozwiązań inżynieryjnych. Czasami myśli niekonwencjonalnie. Powszechną praktyką jest używanie trzech silników napędowych zamiast jednego, aby uzyskać lepsze odczyty. Wielu innych producentów działa w ten sposób. Wygląda też świetnie! Jednak w lepiej brzmiącym rozwiązaniu trzy silniki znajdują się we wspólnej obudowie. W ten sposób pasek napędowy ma większy kontakt z talerzem. To właśnie oferuje TW ACUSTIC dla modeli AC, AC2 i Anniversary, zarówno do modernizacji, jak i nowych zamówień. Nawiasem mówiąc, przewagi dźwiękowej nie można zmierzyć w znaczący sposób. Ale słychać bardzo dobrze.
Jednak opracowując swoje gramofony, Woschnick szuka nie tylko rozwiązań technicznych, które brzmią doskonale. Powinny być również stabilne w długim okresie. Chcesz przykład? Wał łożyska odwrotnego łożyska składa się z precyzyjnej stali nierdzewnej. Kulka łożyska jest wciskana do końca bez luzu. W samym łożysku kulka styka się tylko z powierzchnią łożyska wykonaną ze specjalnego tworzywa sztucznego, które okazało się lepsze niż rozwiązania wykonane z innych metali. Sama tuleja łożyska jest wykonana z brązu i jest tak solidna, że można ją wbić w płytkę. Łożysko poradzi sobie z zaledwie kilkoma kroplami oleju. Podczas pracy bardzo cienka warstwa oleju jest stale transportowana do góry przez ruch obrotowy płyty. Olej można i należy wymieniać po kilku latach. zapominasz o tym Thomas Woschnick ma również własne pomysły w zakresie estetyki. Prawdopodobnie nigdy nie spotkasz gramofonu TW ACUSTIC z przezroczystym akrylem, chromowanymi elementami, pancernym drewnem, złoceniem lub kamieniami Swarovskiego. Chyba, że ktoś przekona inżyniera, że ten właśnie materiał jest szczególnie dobry w osiąganiu perfekcyjnego brzmienia. Podobnie jak typowe płyty warstwowe TW wykonane ze specjalnej mieszanki tworzywa sztucznego i metali nieżelaznych, takich jak lakierowana miedź lub piaskowany brąz.
Ze względu na wysokie wymagania stawiane sobie i jego produktom, gramofony Thomasa Woschnicka od czasu założenia firmy w 2003 roku są coraz lepsze. Dziś TW ACUSTIC jest jedną z czołowych marek w dziedzinie konstrukcji gramofonów na całym świecie. To chyba WŁAŚCIWY adres dla fanów szczególnie muzycznych napędów. Prawie żaden inny producent nie tworzy idealnej równowagi między nocnym spokojem, nieporównywalnie długimi oscylującymi tonami i niemal przerażającą delikatną dynamiką Ravena. Aby osiągnąć tę równowagę, Woschnick szuka niezawodnych rozwiązań inżynieryjnych. Czasami myśli niekonwencjonalnie. Powszechną praktyką jest używanie trzech silników napędowych zamiast jednego, aby uzyskać lepsze odczyty. Wielu innych producentów działa w ten sposób. Wygląda też świetnie! Jednak w lepiej brzmiącym rozwiązaniu trzy silniki znajdują się we wspólnej obudowie. W ten sposób pasek napędowy ma większy kontakt z talerzem. To właśnie oferuje TW ACUSTIC dla modeli AC, AC2 i Anniversary, zarówno do modernizacji, jak i nowych zamówień. Nawiasem mówiąc, przewagi dźwiękowej nie można zmierzyć w znaczący sposób. Ale słychać bardzo dobrze.
Jednak opracowując swoje gramofony, Woschnick szuka nie tylko rozwiązań technicznych, które brzmią doskonale. Powinny być również stabilne w długim okresie. Chcesz przykład? Wał łożyska odwrotnego łożyska składa się z precyzyjnej stali nierdzewnej. Kulka łożyska jest wciskana do końca bez luzu. W samym łożysku kulka styka się tylko z powierzchnią łożyska wykonaną ze specjalnego tworzywa sztucznego, które okazało się lepsze niż rozwiązania wykonane z innych metali. Sama tuleja łożyska jest wykonana z brązu i jest tak solidna, że można ją wbić w płytkę. Łożysko poradzi sobie z zaledwie kilkoma kroplami oleju. Podczas pracy bardzo cienka warstwa oleju jest stale transportowana do góry przez ruch obrotowy płyty. Olej można i należy wymieniać po kilku latach. zapominasz o tym Thomas Woschnick ma również własne pomysły w zakresie estetyki. Prawdopodobnie nigdy nie spotkasz gramofonu TW ACUSTIC z przezroczystym akrylem, chromowanymi elementami, pancernym drewnem, złoceniem lub kamieniami Swarovskiego. Chyba, że ktoś przekona inżyniera, że ten właśnie materiał jest szczególnie dobry w osiąganiu perfekcyjnego brzmienia. Podobnie jak typowe płyty warstwowe TW wykonane ze specjalnej mieszanki tworzywa sztucznego i metali nieżelaznych, takich jak lakierowana miedź lub piaskowany brąz.
Gramofony TW ACUSTIC od początku istnienia firmy noszą nazwę Raven. Po pierwszym modelu z 2005 roku pojawiły się różne wersje z ulepszoną podstawową konstrukcją, która jeszcze bardziej zoptymalizowała i tak już doskonały napęd. Wraz z modyfikacją „AC” Raven zyskał światową uwagę. Połączenie ciężkiego plastikowego gramofonu z powlekaną płytą z czystej miedzi nad nim wyglądało i nadal wygląda fenomenalnie – a także ma bardzo pozytywny wpływ na dźwięk. Raven AC jest prawdopodobnie gramofonem odnoszącym największe międzynarodowe sukcesy w tym górnym przedziale cenowym.
Raven AC2 jest dalszym rozwinięciem tego modelu. To, co pozostało z oryginalnego Raven, to genialne połączenie masy i amortyzacji, które stanowi kamień węgielny solidnej, ale wszechstronnej konstrukcji. Nowością w Raven AC2 są elementy sterujące silnikiem i sprytne rozwiązanie do nieskomplikowanego montażu różnych modeli ramion na ramie.
Podstawa Raven AC2 składa się ze specjalnego tworzywa sztucznego. Thomas Woschnick ujawnia jedynie, że składa się on między innymi z Delrinu® i pyłu miedzianego. Jest miejsce na cztery podkładki pod ramię i odpowiednio cztery podkładki pod ramię. W jego środku znajduje się przykręcana tarcza ze stali nierdzewnej dla osi łożyska. Przy wadze około 30 kg podstawa stwarza idealne warunki podstawowe dla przekonująco spokojnego obrazu dźwiękowego. Napęd jest regulowany i wyważany za pomocą trzech precyzyjnie regulowanych nóżek ze stali nierdzewnej. Są one częściowo zatopione w podłożu i dlatego mogą kompensować większe różnice bez widocznej szczeliny między stopą a podłożem. Oś łożyska Raven AC2 wykonana jest ze stali nierdzewnej o średnicy 16 mm. Tuleja łożyskowa wykonana z brązu z włożonym twardym tworzywem sztucznym jest zintegrowana z płytą i umieszczana razem z nią na osi łożyska. Wciska się w nią kulkę ze stali nierdzewnej, którą przed pierwszym użyciem napędu zwilża się dwiema kroplami oleju. To wystarczy, aby kombinacja osi łożyska i tulei działała idealnie przez lata. Raven AC2 jest napędzany przez zewnętrzny silnik w stabilnej skrzyni silnika. Podstawowy silnik pochodzi od niemieckiego specjalisty PABST i jest szeroko modyfikowany przez TW ACUSTIC. Po włączeniu silnika gramofon po dobrej sekundzie osiągnął swoją prędkość nominalną. Oba połączone są sprawdzonym, wytrzymałym gumowym paskiem. Do instalacji powinna być dostępna stabilna podstawa o szerokości co najmniej 60 cm (ramię i rama wystają). Elektronika do sterowania silnikiem mieści się w czarnej aluminiowej obudowie z pokrętłami ze stali nierdzewnej. Został zaprojektowany tak, aby mógł obsługiwać trzy silniki i dlatego nie trzeba go wymieniać, jeśli właściciel zdecyduje się na modernizację z silnikiem 3 w 1. Oczywiście można to również kupić jako akcesorium przy zakupie nowego. Nominalna prędkość obrotowa (33 obr./min lub 45 obr./min) jest precyzyjnie ustawiana na sterowniku i zapisywana za naciśnięciem przycisku. Dzięki przewodowi zasilającemu o długości 130 cm, który jest zamocowany na stałe od strony silnika, sterownik nie musi znajdować się tuż przy gramofonie. Jeśli tak, nie należy spodziewać się ingerencji w system podnoszenia. Sterownik również prawie się nie nagrzewa podczas pracy. Regulacja ramienia jest równie ważna, co delikatna podczas ustawiania nowego gramofonu. TW ACUSTIC opracował sprytne rozwiązanie dla Raven AC2, za pomocą którego można łatwo ustawić prawidłową odległość od środkowego otworu do środka przedłużenia ramienia. Napęd jest standardowo wyposażony w ramię z wieloma otworami. Dzięki temu oraz wgłębieniom na podstawie ramienia nawet laik może ustawić prawidłową odległość dla całej gamy popularnych ramion bez żadnego wysiłku i uciążliwego obchodzenia się z szablonami. W tym celu wystarczy włożyć dostarczony kołek do odpowiedniego otworu i dokręcić jednogwintową śrubę. Jeśli wiesz dokładnie, jakiego ramienia używasz i chcesz zrezygnować z otworów, można oczywiście również użyć odpowiedniego podłokietnika. W tym celu płyta ramienia jest po prostu wyposażona we wlot odpowiedni do typu montażu. Właścicieli ramion SME prosimy o niezwłoczne zamówienie odpowiedniej płytki SME. Raven 10.5 firmy TW ACUSTIC jest polecany tym, którzy nie planują montować różnych ramion na gramofonie i wolą mieć rozwiązanie z jednego źródła. Jeśli chcesz zacząć od prostszego ramienia, możesz użyć Raven 10.5 lub dłuższego Raven 12 jako drugiego ramienia gramofonu na dodatkowym wsporniku ramienia. Thomas Woschnick opracował różne akcesoria do optymalizacji dźwięku dla Raven AC, w które można również doposażyć AC2. Przede wszystkim silnik 3 w 1, który zastępuje pojedynczy silnik. Nowo zaprojektowany zasilacz bateryjny umożliwia ciągłą pracę bez wpływu zasilania sieciowego. Talerz Raven Anniversary można również łączyć z Raven AC2. A użycie zestawu talerzy i odsprzęganych nóżek Raven Black Night zbliża dźwiękowo AC2 do flagowca.
Specyfikacja:
Raven AC2 jest dalszym rozwinięciem tego modelu. To, co pozostało z oryginalnego Raven, to genialne połączenie masy i amortyzacji, które stanowi kamień węgielny solidnej, ale wszechstronnej konstrukcji. Nowością w Raven AC2 są elementy sterujące silnikiem i sprytne rozwiązanie do nieskomplikowanego montażu różnych modeli ramion na ramie.
Podstawa Raven AC2 składa się ze specjalnego tworzywa sztucznego. Thomas Woschnick ujawnia jedynie, że składa się on między innymi z Delrinu® i pyłu miedzianego. Jest miejsce na cztery podkładki pod ramię i odpowiednio cztery podkładki pod ramię. W jego środku znajduje się przykręcana tarcza ze stali nierdzewnej dla osi łożyska. Przy wadze około 30 kg podstawa stwarza idealne warunki podstawowe dla przekonująco spokojnego obrazu dźwiękowego. Napęd jest regulowany i wyważany za pomocą trzech precyzyjnie regulowanych nóżek ze stali nierdzewnej. Są one częściowo zatopione w podłożu i dlatego mogą kompensować większe różnice bez widocznej szczeliny między stopą a podłożem. Oś łożyska Raven AC2 wykonana jest ze stali nierdzewnej o średnicy 16 mm. Tuleja łożyskowa wykonana z brązu z włożonym twardym tworzywem sztucznym jest zintegrowana z płytą i umieszczana razem z nią na osi łożyska. Wciska się w nią kulkę ze stali nierdzewnej, którą przed pierwszym użyciem napędu zwilża się dwiema kroplami oleju. To wystarczy, aby kombinacja osi łożyska i tulei działała idealnie przez lata. Raven AC2 jest napędzany przez zewnętrzny silnik w stabilnej skrzyni silnika. Podstawowy silnik pochodzi od niemieckiego specjalisty PABST i jest szeroko modyfikowany przez TW ACUSTIC. Po włączeniu silnika gramofon po dobrej sekundzie osiągnął swoją prędkość nominalną. Oba połączone są sprawdzonym, wytrzymałym gumowym paskiem. Do instalacji powinna być dostępna stabilna podstawa o szerokości co najmniej 60 cm (ramię i rama wystają). Elektronika do sterowania silnikiem mieści się w czarnej aluminiowej obudowie z pokrętłami ze stali nierdzewnej. Został zaprojektowany tak, aby mógł obsługiwać trzy silniki i dlatego nie trzeba go wymieniać, jeśli właściciel zdecyduje się na modernizację z silnikiem 3 w 1. Oczywiście można to również kupić jako akcesorium przy zakupie nowego. Nominalna prędkość obrotowa (33 obr./min lub 45 obr./min) jest precyzyjnie ustawiana na sterowniku i zapisywana za naciśnięciem przycisku. Dzięki przewodowi zasilającemu o długości 130 cm, który jest zamocowany na stałe od strony silnika, sterownik nie musi znajdować się tuż przy gramofonie. Jeśli tak, nie należy spodziewać się ingerencji w system podnoszenia. Sterownik również prawie się nie nagrzewa podczas pracy. Regulacja ramienia jest równie ważna, co delikatna podczas ustawiania nowego gramofonu. TW ACUSTIC opracował sprytne rozwiązanie dla Raven AC2, za pomocą którego można łatwo ustawić prawidłową odległość od środkowego otworu do środka przedłużenia ramienia. Napęd jest standardowo wyposażony w ramię z wieloma otworami. Dzięki temu oraz wgłębieniom na podstawie ramienia nawet laik może ustawić prawidłową odległość dla całej gamy popularnych ramion bez żadnego wysiłku i uciążliwego obchodzenia się z szablonami. W tym celu wystarczy włożyć dostarczony kołek do odpowiedniego otworu i dokręcić jednogwintową śrubę. Jeśli wiesz dokładnie, jakiego ramienia używasz i chcesz zrezygnować z otworów, można oczywiście również użyć odpowiedniego podłokietnika. W tym celu płyta ramienia jest po prostu wyposażona we wlot odpowiedni do typu montażu. Właścicieli ramion SME prosimy o niezwłoczne zamówienie odpowiedniej płytki SME. Raven 10.5 firmy TW ACUSTIC jest polecany tym, którzy nie planują montować różnych ramion na gramofonie i wolą mieć rozwiązanie z jednego źródła. Jeśli chcesz zacząć od prostszego ramienia, możesz użyć Raven 10.5 lub dłuższego Raven 12 jako drugiego ramienia gramofonu na dodatkowym wsporniku ramienia. Thomas Woschnick opracował różne akcesoria do optymalizacji dźwięku dla Raven AC, w które można również doposażyć AC2. Przede wszystkim silnik 3 w 1, który zastępuje pojedynczy silnik. Nowo zaprojektowany zasilacz bateryjny umożliwia ciągłą pracę bez wpływu zasilania sieciowego. Talerz Raven Anniversary można również łączyć z Raven AC2. A użycie zestawu talerzy i odsprzęganych nóżek Raven Black Night zbliża dźwiękowo AC2 do flagowca.
Specyfikacja:
Napęd: | paskowy |
Prędkość obrotowa: | 33 1/3, 45. Regulacja + - 10% |
Silnik: | produ stałego o dużym momencie obrotowym, sterowany cyfrowo |
Wymiary: | szerokość korpusu 450mm ( 610 mm z silnikiem ), głębokość 400 mm, wysokość 210 mm |
Waga: | około 70 kg |
Model Black Night to flagowiec w hierarchii produktowej TW ACUSTIC i bez wątpienia jeden z najlepszych gramofonów na świecie. Jego rozwój wykorzystuje dźwiękowe wyrafinowanie Raven AC i opiera się na jego mocnych stronach. Rezultatem jest tak genialna szczegółowość i spokój, że wielu posiadaczy Raven AC przez lata korzystało z różnych opcji ulepszeń, aby zbliżyć się do brzmienia Black Night.[entre]
Black Night opiera się na podkonstrukcji o wysokości 60 mm wyfrezowanej z litego bloku aluminium. We wnęce tej platformy znajduje się wlot o grubości 25 mm wykonany ze specjalnego tworzywa sztucznego, który wkłada się i przykręca bez luzu. Wlot ten stanowi element tłumiący pomiędzy platformą a podkonstrukcją obrotnicy. Razem to samo waży około 30 kg. Cała podstawa spoczywa na czterech bardzo stabilnych nóżkach, które składają się z konstrukcji kulowej i sprężynowej, a także izolują korpus podstawy od dźwięków uderzeniowych.
Trzpień kolby Black Night jest wykonany ze stali nierdzewnej 16 mm z kulką ze stali nierdzewnej u góry. Tuleja łożyska z brązu jest osadzona w elastomerze; na jego czubku znajduje się specjalne tworzywo sztuczne jako zwierciadło łożyskowe. Podobnie jak w przypadku mniejszych modeli kilka kropli dostarczonego oleju na wał łożyska wystarczy na lata eksploatacji.
Płyta Black Night o wysokości 60 mm to specjalna konstrukcja, która jest bardzo skomplikowana pod względem produkcyjnym. Składa się z litej miedzi o grubości 40 mm, którą trzeba bardzo delikatnie uformować w idealny okrągły kształt oraz spodka wykonanego ze specjalnego tworzywa sztucznego o grubości 20 mm. Konstrukcja jest trudna między innymi dlatego, że zwykle nie da się tak po prostu skręcić ze sobą dwóch spłaszczonych krążków bez utworzenia maleńkiego rowka na krawędzi. Ta kombinacja jest spektakularna wizualnie, podobnie jak dźwięk. Płyta waży około 20 kg. Black Night jest wyposażony w specjalny wariant silnika 3 w 1. Ważące 10 kg gniazdo silnika jest osadzone we własnej, solidnej ramie aluminiowej. Przybiera kształt Czarnej Nocy, a także stoi na odsprzęgających stopach. Ta kombinacja przyciąga wzrok i po raz kolejny przewyższa dźwiękowo doskonałe „zwykłe” gniazdo silnika 3 w 1. Sterowanie silnikiem akumulatorowym do Black Night pojawia się w 2019 roku w nowej wersji o jeszcze większej pojemności. Podczas gdy jeden akumulator jest używany do napędu, drugi jest automatycznie ładowany. Z czysto wizualnego punktu widzenia obecne sterowanie silnikiem za pomocą kulistych przycisków jest nieco bardziej dyskretne niż w poprzedniej wersji.
Black Night może pomieścić cztery ramiona. Jest standardowo dostarczany z przedłużeniem ramienia pasującym do żądanego ramienia. Oczywiście polecamy autorskie ramiona Raven 10.5 lub Raven 12. Doposażenie w podstawy ramion jest możliwe w dowolnym momencie. Raven Black Night potrzebuje miejsca do ustawienia. Dwupoziomowy, solidny stojak to dobry wybór. Odpowiednia jest powierzchnia podstawy 79 cm x 42 cm, którą można załadować 70 kg. Należy pamiętać, że montaż gramofonu powinien być wykonywany przez dwie osoby.
Specyfikacja:
Szerokość korpusu: 470 mm
Trzpień kolby Black Night jest wykonany ze stali nierdzewnej 16 mm z kulką ze stali nierdzewnej u góry. Tuleja łożyska z brązu jest osadzona w elastomerze; na jego czubku znajduje się specjalne tworzywo sztuczne jako zwierciadło łożyskowe. Podobnie jak w przypadku mniejszych modeli kilka kropli dostarczonego oleju na wał łożyska wystarczy na lata eksploatacji.
Płyta Black Night o wysokości 60 mm to specjalna konstrukcja, która jest bardzo skomplikowana pod względem produkcyjnym. Składa się z litej miedzi o grubości 40 mm, którą trzeba bardzo delikatnie uformować w idealny okrągły kształt oraz spodka wykonanego ze specjalnego tworzywa sztucznego o grubości 20 mm. Konstrukcja jest trudna między innymi dlatego, że zwykle nie da się tak po prostu skręcić ze sobą dwóch spłaszczonych krążków bez utworzenia maleńkiego rowka na krawędzi. Ta kombinacja jest spektakularna wizualnie, podobnie jak dźwięk. Płyta waży około 20 kg. Black Night jest wyposażony w specjalny wariant silnika 3 w 1. Ważące 10 kg gniazdo silnika jest osadzone we własnej, solidnej ramie aluminiowej. Przybiera kształt Czarnej Nocy, a także stoi na odsprzęgających stopach. Ta kombinacja przyciąga wzrok i po raz kolejny przewyższa dźwiękowo doskonałe „zwykłe” gniazdo silnika 3 w 1. Sterowanie silnikiem akumulatorowym do Black Night pojawia się w 2019 roku w nowej wersji o jeszcze większej pojemności. Podczas gdy jeden akumulator jest używany do napędu, drugi jest automatycznie ładowany. Z czysto wizualnego punktu widzenia obecne sterowanie silnikiem za pomocą kulistych przycisków jest nieco bardziej dyskretne niż w poprzedniej wersji.
Black Night może pomieścić cztery ramiona. Jest standardowo dostarczany z przedłużeniem ramienia pasującym do żądanego ramienia. Oczywiście polecamy autorskie ramiona Raven 10.5 lub Raven 12. Doposażenie w podstawy ramion jest możliwe w dowolnym momencie. Raven Black Night potrzebuje miejsca do ustawienia. Dwupoziomowy, solidny stojak to dobry wybór. Odpowiednia jest powierzchnia podstawy 79 cm x 42 cm, którą można załadować 70 kg. Należy pamiętać, że montaż gramofonu powinien być wykonywany przez dwie osoby.
Specyfikacja:
GT2 to ewolucja oryginalnego Raven GT. W poprawionej wersji ewoluował z modelu podstawowego do rasowego gramofonu high-end, który z łatwością może być używany jako precyzyjna podstawa dla dużych ramion i przetworników w małej przestrzeni.
Sterownik silnika GT2 jest zintegrowany z solidną aluminiową podstawą, dzięki czemu nikt nie musi szukać miejsca na umieszczenie zewnętrznego urządzenia. Złącze zasilania i twardy włącznik znajdują się odpowiednio z tyłu gramofonu. Misternie zmodyfikowany silnik od producenta Pabst jest osadzony w ramie i zainstalowany na stałe. Z zewnątrz widać tylko polerowaną rolkę ze stali nierdzewnej, dyskretnie umieszczoną za masywnym gramofonem. Podstawowa konstrukcja ma masę bojową ponad 16 kg bez podłokietnika i ramienia. Opiera się na trzech czułych nóżkach o regulowanej wysokości wykonanych ze stali nierdzewnej w formie zoptymalizowanej pod kątem dźwięku.
Oś łożyskowa ze stali nierdzewnej o średnicy 16 mm z osadzoną kulką łożyskową jest zamocowana na środku podstawy. Jeśli przyjrzysz się uważnie, zobaczysz, że nawet zupełnie nowy GT2 wciąż ma na sobie niewielkie ilości oleju. Nie jest to zaskakujące, ponieważ tuleja łożyska i wrzeciono łożyska są dopasowywane i optymalizowane pod kątem najdrobniejszych tolerancji przed każdym montażem. Połączenie musi dotrzeć do TW-ACUSTIC na jeden dzień ze zwiększoną rotacją, aby mieć pewność, że wszystko naprawdę idealnie pasuje.
Jednak prawdziwym elementem przyciągającym wzrok jest bez wątpienia nowa płyta GT2. Warstwowa konstrukcja wykonana z ciężkiego specjalnego tworzywa sztucznego i stopu brązu zapewnia wagę 13,6 kg na osi łożyska z osadzoną tuleją łożyska z brązu. Podobnie jak w przypadku modeli AC, powierzchnia płyty nie jest lakierowana i z czasem pokrywa się patyną. Jeśli chcesz zachować połysk nowego brązu, powinieneś regularnie przecierać go metalową ściereczką do polerowania i w razie potrzeby używać pasty.
GT2 może pomieścić dwa ramiona. Nowe urządzenie jest wyposażone w uniwersalną podstawę ramienia, która zawiera wlot ze stali nierdzewnej pasujący do żądanego ramienia. Częścią nowego GT2 jest bardzo prosta regulacja podstawy ramienia, która jest zaprojektowana dla dziesięciu popularnych geometrii ramion. Na przykład geometrie dla Rega, EMT, Jelco, Ortofon, Dynavector, Origin Live, Ikeda, Clearaudio i Tri-Planar można precyzyjnie ustawić w ciągu kilku sekund. Inne długości ramion są również łatwo możliwe poprzez obrócenie płyty ramienia wokół własnej osi.
Specyfikacja:
Szerokość korpusu: 420 mm
Specyfikacja:
Model Raven LS to rozwinięcie z 2020 roku, któremu przyświecały dwa cele: wysokiej klasy napęd powinien pomieścić do czterech ramion i jednocześnie być w stanie stać na normalnym stojaku hi-fi.
Thomas Woschnick wdrożył kilka dobrych rozwiązań, aby zrealizować te życzenia. Aby model mógł być mniejszy niż Raven AC2, a nawet Raven Black Night, złożoną kontrolę silnika umieścił w masywnej ramie wyfrezowanej z jednego kawałka aluminium. Tu też stoi zmodyfikowany silnik Pabsta, bardzo blisko gramofonu. Urządzenie obsługuje się za pomocą sprężynowych metalowych przycisków z przodu napędu.
Talerz spoczywa na sprawdzonej konstrukcji łożyska, która jest również stosowana w większych modelach: kołek ze stali nierdzewnej o średnicy 16 mm i kulka ze stali nierdzewnej wciśnięta u góry są bezpiecznie osadzone w pierścieniu również wykonanym ze stali nierdzewnej na ramie , który jest zakotwiczony za pomocą sześciu śrub. Jednak właściciel widzi tę strukturę tylko wtedy, gdy co kilka lat wymienia olej w łożysku, ponieważ wydaje się, że płyta obraca się wewnątrz ramy bez szczeliny powietrznej.
Z aluminiową ramą, ważącą 28 kilogramów, Thomas Woschnick stworzył solidną podstawę dla Raven LS. Stoi na czterech nóżkach ze stali nierdzewnej, które można regulować na wysokość. Płyta jest podobna do Raven AC2 z konstrukcją warstwową. Składa się z górnej części wykonanej z litej miedzi oraz dolnej wykonanej ze specjalnej wersji tworzywa sztucznego POM o wysokim tłumieniu wewnętrznym. Tuleja łożyskowa wykonana z brązu fosforowego z lusterkiem łożyskowym wykonanym z twardego tworzywa sztucznego osadzona jest pośrodku na gumowych pierścieniach. Ta konstrukcja sprawdziła się przez dziesięciolecia i jest uważana za niezniszczalną. Talerz waży 12 kilogramów.
Do nieskomplikowanej instalacji nowych ramion Raven LS ma innowacyjne rozwiązanie, które po raz pierwszy opracował dla Raven GT2. W podstawie ramienia znajdują się różne otwory, które są przeznaczone dla dziesięciu typowych geometrii ramienia i umożliwiają precyzyjną regulację w ciągu kilku sekund. Inne długości można również dopasować, obracając podstawę ramienia. Każdy, kto zdecyduje się na wymianę ramienia, może łatwo zmienić aluminiowe wloty podstawy ramienia i nie potrzebuje nowej podstawy ramienia. Jednak Raven LS oferuje również miejsce na cztery podstawy ramion, dzięki czemu właściciel nie musi zobowiązywać się do jednej kombinacji ramienia i systemu.
Ale to nie wszystko. Raven LS nie byłby „nowym” Ravenem, gdyby Thomas Woschnick nie pomyślał dalej. Opierając się na swoim doświadczeniu z dużymi modelami gramofonów, wymyślił dwa dodatkowe ulepszenia silnika i gramofonu. Model taki jak Raven Black Night czerpie ogromne korzyści z napędu 3-silnikowego, w którym mikrokontroler określa precyzyjny cykl pracy silników prądu stałego. Jednak to rozwiązanie, jeśli zostanie wykonane poprawnie, zajmuje dużo miejsca. Raven LS wykorzystuje masywną ramę i umożliwia dokowanie dodatkowego modułu silnikowego z dwoma silnikami z tyłu. Wbudowany silnik Ravena LS zmienia kierunek obrotów za pomocą dłuższego paska, który jest owinięty wokół konstrukcji za pomocą trzech silników. Zewnętrzna jednostka silnikowa, podobnie jak podstawa, Wyfrezowany z solidnego aluminiowego bloku. Do aktualizacji wymagany jest tylko klucz imbusowy, a instalacja zajmuje tylko kilka minut. Efekt jest wyraźnie słyszalny, choć prawdopodobnie niemierzalny w praktyce.
Aktualizacja do „dużego” gramofonu, który można doposażyć, ma wyraźną wartość dodaną pod względem dźwięku. Ta jest więc zaprojektowana podobnie do płytki flagowca Raven Black Night, waży przyzwoite 23 kilogramy i ma solidną miedzianą płytkę o grubości kilku centymetrów. Jeśli zamówisz to rozwiązanie w momencie zakupu, możesz trochę zaoszczędzić.
Specyfikacja:
Szerokość korpusu: 460 mm
Specyfikacja:
Zasilanie bateryjne jest standardową częścią Raven Black Night i stanowi doskonałe uzupełnienie wszystkich gramofonów TW-ACUSTIC z zewnętrznym sterowaniem silnika.
Działa z dwoma oddzielnymi bankami baterii i zawsze ładuje jeden bank baterii, podczas gdy drugi jest używany do odtwarzania. Przełączanie między bankami jest automatyczne i niesłyszalne. Stosowane są nowoczesne akumulatory litowo-jonowe, którymi steruje procesor. Jeśli któryś z akumulatorów jest zbyt słaby, aby spełnić swoje zadanie, miga on na froncie i każdy, kto teraz otworzy pokrywę obudowy, zobaczy diodę świecącą dokładnie na uszkodzonym ogniwie akumulatora. Komorę tę można następnie wymieniać pojedynczo. Zastosowane ogniwa pochodzą od firmy Panasonic i są instalowane również w TESLI. Sterowanie silnikiem działa zarówno dla silników pojedynczych, jak i potrójnych.
Specyfikacja:
Działa z dwoma oddzielnymi bankami baterii i zawsze ładuje jeden bank baterii, podczas gdy drugi jest używany do odtwarzania. Przełączanie między bankami jest automatyczne i niesłyszalne. Stosowane są nowoczesne akumulatory litowo-jonowe, którymi steruje procesor. Jeśli któryś z akumulatorów jest zbyt słaby, aby spełnić swoje zadanie, miga on na froncie i każdy, kto teraz otworzy pokrywę obudowy, zobaczy diodę świecącą dokładnie na uszkodzonym ogniwie akumulatora. Komorę tę można następnie wymieniać pojedynczo. Zastosowane ogniwa pochodzą od firmy Panasonic i są instalowane również w TESLI. Sterowanie silnikiem działa zarówno dla silników pojedynczych, jak i potrójnych.
Specyfikacja: